onsdag 21 januari 2009

Födesledag med favvomat!

Pasta & köttfärssås och mammas minisemlor, det är mina favvisar just nu. Köttfärssås och pasta är en rätt som jag skulle kunna äta tills skörbjuggen satte in. Det har hänt att jag gjort 5 liter köttfärssås på måndagen och ätit det resten av veckan. Idag använde jag min tomatsås från gårdagen som grund, vilket resulterade i en köttfärssås värdig en plats bland topp 5 på bästa köttfärssåser hittills!Tyvärr hade jag en liten incident med magsjuka och köttfärssås som gjorde att jag var tvungen att hålla uppe ett tag, ca 6 månader sen sist, men skam den som ger sig.... Mammas minisemlor är geniala, man kan äta många små istället för en stor. Själva bullen varieras i smak efter säsong, ibland choklad, ibland saffran men oftast klassiska. Minisemlor rekommenderas varmt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köra gul att mina små semlor är omtyckta.Imorgon ska jag laga din kycklgryta - ser framemot det!Kram ma

Anonym sa...

Så kul att min kommentar nästan blev begriplig, alltså köra gul betyder så kul, kram ma