lördag 31 januari 2009

Dagens kokboktips!


Har varit lite stiljte för bra kokböcker under en ganska lång tid. För mig ska en kokbok innehålla mycket inspiration, det ska lysa igenom att författaren har ett genuint matintresse och recepten ska var väl genomtänkta. Sist jag hittade en sån bok var när Melker & Danyel släppte sin trillingkokbok med inspiration från Fredsgatan 12, Grill och Restaurangen.

Men nu har jag hittat ännu en kokbok som jag med stolthet kan sätta upp på min specifika hylla för bra kokböcker! Gårdarnas Mat av Maximillian Lundin! Köp den! Vissa recept är kanske lite väl avancerade för hemmakocken, men se den som en inspirationskokbok. Han lagar mat efter årstider och säsong precis som vi alla egentligen borde göra. Handla efter årstider/säsong och välj samtidigt lokalproducerat så ska du se att du gensat blir mer kravmärkt ekologiskt klimatsmart än de flesta i din närhet!
Återkommer senare med ett grymt recept på rumstempererad chokladfondant!

Inga kommentarer: