fredag 30 januari 2009

Club Sandwich


Antingen gör man en "clubba" med högt fettinnehåll eller gör man en "clubba" à la 2009! Jag väljer den senare. Ganska långt ifrån originalet men passar mig perfekt ikväll till fredagschampagnen och mina hundred push ups.....Ni fattar säkert ingenting men jag har gått med i ett träningsprogram som heter hundred push ups. Programmet lovar mig att jag kan göra 100 armhävningar efter 6 veckor! Eftersom att man är hyfsat envis och hungrig på att testa nya saker gjorde jag slag i saken och började i måndags. Om ca 5 veckor kan i stort sett vem som helst be mig göra 100 armhävningar när som helst på dygnet....Kolla in hundredpushups.com

Åter till dagens recept. Clubban består av kycklinglårfilé, pancetta (rimmat tunt skivat sidfläsk, mycket godare än bacon) mixsallad, rödlök, rostade gula plommontomater och grillad grön sparris, serverat med en dijon/honungsdressing. Idag blir det inget skrivet recept utan ett tips på hur man får en mild, krispig rödlök i sallader. Skiva rödlöken det tunnaste ni kan, skölj den skivade löken i en skål med iskallt vatten, byt vattnet 3-4 gånger. Låt sedan löken ligga i iskallt vatten ca 15 min innan ni blandar den i salladen. Resultatet blir magnifikt!
Imorgon blir det sjukt mycket inspiration i form av provlagning av min systers bröllopsmeny, missa INTE det!

1 kommentar:

Gun sa...

härliga reccept vi är några gamla damer i nässjö som är jätteglada i dina recept hälsningar knuttan