lördag 6 december 2008

Pannkaksfest!


Nygräddade smörstekta pannkakor, väldigt gott. Vill man försöka öka nyttigheten å det minsta, kan man tillsätta lite linfrö och vetegroddar i smeten. Ingen större smakskillnad men det känns lite bättre när man väl sitter där och mular in en efter en annan.... Å så var det de här med sylt, köp frysta/färska, tillsätt lite socker och rårör bären. Bättre smak, mer vitaminer och framförallt mindre socker. Det tar ca 1-2 min max, att råröra bären, smaksätt med lite vaniljsocker eller någon annan krydda (typ färsk mynta, basilika). Servera pannkakorna med bären och lättvispad 40% grädde.

Är på Gotland över helgen och lovade ju att jag skulle leverera en filmsnutt på min kycklingstyckning, tyvärr var snutten för tung i megabite så jag måste redigera när jag kommer hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm håber jeg få smage dem en dag

Anonym sa...

Hur gör du GI-pannkisar?? Jag är alldeles rädd för kolhydrater... Ändå äter jag choklad just nu... Illa illa. Ska vi ses snart?? hade varit trevligt:-)! Massa kramar Sara C - jättefin blogg, jag är IMPONERAD!!!!