tisdag 16 december 2008

Glöggtest & diskblogg?



Läste en mat & vin tidning på jobbet idag och fick se en annons på en glögg smaksatt med kakao. Måste prova tänkte jag och åkte å köpte en butelj på systemet. Betyget blev sisådär, tyvärr gick jag inte riktigt igång på kakaosmaken som inte kändes helt naturlig. Blir också lite tveksam till en "glögg" som man smaksatt med hjälp av glöggaromer. Hur svårt kan det va och vispa ihop en sats glögg med äkta kryddor? Med tanke på att kakaosmaksättningen var relativt innovativ får glöggen 2 tomtenissar av 5 möjliga i betyg.


Samtidigt som jag och Lina satt och smakade glöggen berättade hon att många (kanske 3-4 st) i hennes klass börjat läsa min blogg, vilket jag tycker är fantastiskt roligt, alla var överens om att Lina har en lyxig vardag tillsammans med en sådan duktig kock! Tack för det! Därför vill jag nu bara meddela att bakom varje duktig kock står alltid en duktig diskare:-) Vi har alltså lagt upp kökssysslorna på följande vis, Johan lagar mat, Lina diskar. Lina funderade ett tag på att starta en diskblogg, vi får se vad som händer när hon utvärderat den tanken......

1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket intressant, Vi har det likadant:-) Peo lagar maten Karin diskar, för mig är det ett perfekt upplägg, älskar att laga mat.
PeO